Weekschema Sluit

Groepslessen

Sporten in groep geeft je de energie en het zelfvertrouwen om het beste in jezelf naar boven te halen. Groepslessen zijn geschikt voor iedereen, ongeacht je leeftijd of fitheid. De energie die je opwekt door te bewegen met anderen, motiveert om net dat beetje verder te gaan. SELF biedt een gevarieerd aanbod aan groepslessen aan zodat je zonder twijfel een of meerdere groepslessen naar jouw keuze vindt!

Vinyasa Yoga

VINYASA is een power yoga waarbij je in een flow op het ritme van je ademhaling vloeit van de ene naar de andere houding in een sequence. Het is toegankelijk voor iedereen doordat de yogadocente opties geeft voor zowel beginners al gevorderden. Door de flow komt de bloedsomloop op gang en worden de zweetklieren gestimuleerd. Hierdoor zul je afvalstoffen beter kwijt kunnen en wordt het lichaam gereinigd. Doordat de spieren en organen ook een betere doorbloeding krijgen, kunnen spierklachten voorkomen worden, verminderen en zelfs verdwijnen. De ademhaling zal voor meer rust, onstpanning maar ook energie zorgen. Met deze yogavorm versterk je je spieren, uithouding, flexibiliteit terwijl je tegelijk ook stress reduceert.

Waarom Vinyasa Yoga?

  • Verbetert de lenigheid
  • Toename kracht en stabiliteit 
  • Verbetert je conditie
  • Voorkomen, verminderen en zelfs verdwijnen van spierklachten
  • Vermindert je stressniveau
  • Zorgt voor een blijvend gevoel van welzijn en kalmte
Meer informatie

Balance

BALANCE is een yoga-tai chi-pilates-workout waarbij je flexibiliteit en kracht opbouwt en je een gevoel krijgt van rust en kalmte. Gecontroleerde ademhaling, concentratie en een zorgvuldig gestructureerde serie van stretches, bewegingen en houdingen op muziek creëren een holistische workout die het lichaam in een toestand van harmonie en balans brengt.

Waarom Balance?

  • Verbetert de lenigheid
  • Toename kracht en stabiliteit van de ‘core’ (buik- en onderrugzone)
  • Verbetert je conditie
  • Verbranden van calorieën
  • Vermindert je stressniveau
  • Zorgt voor een blijvend gevoel van welzijn en kalmte
  • Helpt je beter te concentreren en verhoogt je bewustzijnsniveau
  • Ook geschikt tijdens of na zwangerschap
Meer informatie

HIIT

High Intensity Interval Training is ontwikkeld om zo veel mogelijk vet te verbranden op een zo kort mogelijke tijd. Tijdens deze intensieve 30-minuten training ga je een combinatie doorlopen van verschillende oefeningen met en zonder gebruik van materialen. HIIT geeft je de uitdaging en de intensiteit die je nodig hebt om je lichaam een boost te geven. Deze work-out is voor iedereen toegankelijk. Zoek je eigen limieten op!

Waarom HIIT?

  • Je verliest gewicht, geen spieren
  • Vanwege de hoge intensiteit zal je vetverbranding tot 24u na de training standhouden
  • Het is zowel een fysieke als mentale uitdaging
Meer informatie

VS-Workout

De ‘Victoria Secret’-workout bestaat uit een combinatie van conditionele en spierversterkende oefeningen. In deze groepsles gaan we aan de slag met de nieuwste workout trends uit Amerika, die gericht zijn op vetverbranding en gewichtsverlies. De VS-workout is een full-bodytraining waarbij alle grote spiergroepen worden aangesproken.

Waarom VS-workout?

  • Workout voor het hele lichaam
  • Voor iedereen toegankelijk
  • Verbranden van calorieën
  • Versteviging van je lichaam
  • Zowel conditioneel als spierversterkend
Meer informatie

Pilates

Bij Pilates wordt het lichaam als een geheel beschouwd zodat bij elke oefening meerdere spiergroepen tegelijk aan bod komen, waarbij zowel kracht als lenigheid worden uitgedaagd. De oefeningen zijn gericht om de onderrug, buik, bekken en bilspieren te versterken.
Iedereen kan deelnemen aan Pilates. Of je nu wil trainen, verstevigen of revalideren, je doet het beter, sneller en efficiënter in combinatie met Pilates!

Waarom Pilates?

  • Om lange en slanke spieren te krijgen
  • Verstevigen van de ‘core’ (buik- en onderrug zone)
  • Verbetert je lichaamshouding & flexibiliteit
  • Focus op ademhaling
  • Als revalidatie na blessures
  • Ideaal tijdens of na zwangerschap
Meer informatie

Bodypump

BODYPUMP is ontwikkeld om je kracht en uithoudingsvermogen in de grote spiergroepen te verbeteren en daarbij zoveel mogelijk calorieën te verbranden om een maximaal effect te behalen. 

Waarom Bodypump?

  • Vergroot je kracht- en uithoudingsvermogen
  • Is de snelste manier om je lichaam strakker te maken
  • Helpt je zo’n 600 calorieën per les te verbranden
  • Vormt en versterkt je spieren
  • Vermindert je vetpercentage
Meer informatie

Core training

De 'core' is een verzameling van spieren die bestaan uit de buikspieren, middenrif, onderrugspieren en de bekkenbodem.

Als het aankomt op het sterker maken van het totale lichaam dan zijn core oefeningen onmisbaar. De core van het lichaam wordt gebruikt bij talloze bewegingen zowel tijdens de sport als in het dagelijkse leven. De spieren van de core zijn nodig voor stabiliteit en balans van het lichaam. Het versterken van deze spieren levert veel voordelen op voor het lichaam. Dit geldt niet alleen voor sporters maar voor iedereen. 

Waarom Core Training?

  • Het totale lichaam wordt sterker
  • Vermindert of voorkomt lage rugpijn
  • Een strakke buik
  • Stabilisatie van de onderrug
  • Betere flexibiliteit
Meer informatie

The Barre

The Barre is dé nieuwste fitnessworkout die in een hoog tempo de wereld verovert en beoefend wordt door talloze beroemdheden. Deze dans workout is geschikt voor jong en oud, getraind en ongetraind. En je hebt er geen balletachtergrond voor nodig!

Naast het werken aan een fit lichaam, leer je een andere manier van bewegen: eleganter, vloeiender en met een betere houding als resultaat. Deze verschillende aspecten worden gecombineerd tot een uitdagende en lekkere workout op energieke muziek.

Voordelen:

  • Verstevigt je spieren
  • Verbetert je balans, uithoudingsvermogen en lenigheid
  • Zorgt voor een betere houding
  • Vormt een sterk maar elegant lichaam met focus op 'lange' spieren
Meer informatie

Become the best version
of yourself